Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Euro 2012 będzie sprawdzianem warszawskiego systemu transportowego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Fundacja Republikańska

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Euro 2012 będzie sprawdzianem warszawskiego systemu transportowego
fot. UM Warszawa
Kilka dni dzieli Polskę od meczu otwarcia mistrzostw Euro 2012. Warszawa kończy również przygotowania do tej wielkiej sportowej imprezy. Gdy Polsce i Ukrainie przyznano organizację turnieju rozpoczęto wiele inwestycji. Z wielu z nich zrezygnowano, inne nie zostaną ukończone w planowanym terminie.

– Kiedy w kwietniu 2007 roku UEFA przyznała Polsce i Ukrainie organizację największej imprezy piłkarskiej na kontynencie, zapanowała euforia i zaczęto snuć wielkie plany inwestycji. Potem jednak sukcesywnie lista inwestycji malała – w ciągu 5 lat zrezygnowano z następujących inwestycji transportowych: Budowa mostu pieszo-rowerowego na Wiśle, Budowa Trasy Świętokrzyskiej, Budowa obwodnicy śródmiejskiej na Pradze, Budowa Trasy Siekierkowskiej, Budowa ul. Tysiąclecia, Budowa nowego dworca kolejowego Warszawa Wschodnia, Budowa nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia – wylicza Marcel Klinowski, ekspert ds. transportu publicznego Fundacji Republikańskiej.


– Natomiast z inwestycji realizowanych w zaplanowanym terminie ukończone nie zostaną: rozbudowa Portu Lotniczego w Modlinie (oddanie do użytku w lipcu 2012 r.), budowa linii kolejowej ze stacji Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie (otwarcie planowane po 2015 r.), budowa centralnego odcinka II linii metra od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Dworzec Wileński” (otwarcie planowane po 2014 r.). Wobec powyższego warto się zastanowić, jak będzie w praktyce wyglądała obsługa transportowa w trakcie trwania imprezy. Obawiam się, że będzie ona przypominała operację na „żywym organizmie” w ekstremalnych warunkach – mówi Klinowski.


– W ostatnim możliwym momencie – bo dopiero 1 czerwca – uruchomiono połączenie kolejowe między Lotniskiem Chopina a centrum Warszawy. Zgodnie z rozkładem, dwóch przewoźników – miejskie SKM Warszawa i regionalne Koleje Mazowieckie – będzie realizowało cztery połączenia na godzinę. Dzięki temu kibice przylatujący do stolicy będą mogli dostać się do centrum w 21-24 minuty (w zależności od połączenia). Od razu jednak pojawia się istotne utrudnienie dla kibiców, ponieważ transport będzie się odbywał dwoma trasami: 1) przez Dworzec Śródmieście, Powiśle, Stadion do Warszawy Wschodniej i 2) przez Dworzec Centralny do Warszawy Wschodniej, ale z pominięciem Warszawy Stadion. Warto też zauważyć, że skład Kolei Mazowieckich, a więc zasadniczo pociąg regionalny, do czasu oddania do użytku Portu Lotniczego w Modlinie, będzie kursował jedynie w granicach Warszawy. Wszystko to powoduje niepotrzebny chaos informacyjny i dopiero w dniach meczowych okaże się czy kibice z zagranicy nie pogubią się w organizacji przejazdów lotniskowych. Autorom kampanii marketingowej ZTM „Odlotowe połączenie lotniskowe” zapewne nie o taki „odlot” chodziło – twierdzi ekspert Fundacji Republikańskiej.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5